6 december 2012

Snö

Det är fint men snö men det kan sluta snöa nu tycker jag. Det räcker med lite snö det behöver inte vara massor. Skottade av garageuppfarten och en gång fram till dörren innan jag åkte iväg. När jag kom hem 2 timmar senare så syntes det knapp att jag hade skottat. Erbjöd J-L att tjäna lite extra pengar om hon skottade på kvällen. Hon antog erbjudandet och 45 min senare var hon klar, hon är en redig tjej som är dutig på att hjälpa till bara hon själv vill.

I söndags så va jag och J-L och lyssnade på Marie som sjöng i kyrkan med sin kör. Hon va jätteduktig. Kul att lyssna på henne. J-L har börjat sin konfa-läsning nu, så hon hade i "läxa" att hon skulle gå till kyrkan i söndags. Det passa ju bra när Marie ändå skulle sjunga.

Börjar närma sig jul. Snart är det lucia. Tjejerna går på nått som heter Blå klubben, en fritidsaktivitet för barnen här omkring. På lördag så ska dem ha luciatåg och julavslutning. Ska bli kul att lyssna på tjejerna.

Inga kommentarer: