14 juni 2013

Ny dator

Det va längesen jag skrev något här. I början på maj så fick jag lämna in min gamla dator på reparation då Molly fastna i laddkabeln så datorn åkte i golvet och efter det så starta den inte. Jag hade försäkring på datorn så jag lämna in den. Efter 2 veckor fick jag veta att det inte gick att laga den då hårddisken hade gått sönder. Så jag skulle få ett brev på posten och ta med till butiken för att få ut en ny vara. Det drog ut på tiden och jag börja undra vart brevet va och ringde till försäkringsbolaget och fick då veta att de hade skickat brevet till min gamla adress men tjejen jag prata med va snäll och skicka ut ett nytt brev till rätt adress.Idag kom det äntligen. Så jag åkte till affären och efter lite krångel (ny anställd säljare som inte visste hur man gjorde) så såg dem att den modellen av dator jag hade inte fanns kvar så jag fick en nyare variant med lite större skärm.
Så nu försöker jag lära mig den nya datorn, man ska ladda ner appar till datorn. När jag packa upp datorn så såg jag att den va blå, min favvofärg :)

Inga kommentarer: