13 januari 2014

Fullt upp

Det va längesen jag skrev något här.Det har varit fullt upp och tiden har gått snabbt. Efter att byggfirman va här och fixade väggen och golven så har jag jobbat på så gott jag har kunnat. Det har varit mycket annat som har tagit tid tex läkarbesök, sjukgymnast, utvecklingssamtal, ja vardagen med 2 barn :) Det har tagit lite tid med renoveringen då jag har gjort det mesta själv. Jag har målat taken, spacklat, slipat och tapetserat i båda rummen :) Lillebror va här och hjälpte mig sätta upp nästan alla väggskåp på annandag jul. Resten av skåpen har jag satt upp själv. Johanna hjälpte mig med sista väggskåpet och högskåpet skulle på plats. Tur att tjejerna är redig och hjälper till, ibland får jag tjata lite på dem men för det mesta är de duktiga och hjälper till. Nu är alla skåpen på plats :)Igår var jag och tjejerna och hämta kyl och frys som jag köpt på blocket. Så nu har jag lite nyare och lika höga kyl och frys. De gamla va olika märken och höjd på. Ser bättre ut när det är lika :)

Nu är det lite lister och passbitar kvar att sätta upp i köket. Jag har köpt en ny köksfläkt. Fick lite råd och tips från lillebror när de var här, så nu ska jag nog fixa att sätta upp den med :) Fick ett presentkort av mamma i födelsedagspresent. Det får bli ett bidrag till bänkbelysning :) Det får även bli ett besök på Ikea framöver, ett kryddskåp lite annat som ska fixas.

Har lite lister kvar att sätta upp på Maries rum.Sen ska det fixas lite med ett skrivbord som det kommer på plats. Lite tavlor och sänglampa ska sättas upp. Garderobdörren ska målas. Det ska piffas lite så det blir mysigt där inne :)

Ska bli skönt när Maries rum och köket är klara. De där smådetaljerna som tar längre tid än man tror att fixa. Men nu är det snart klart :)

Har inte haft tid att handarbeta så mycket då den nästan all tiden har gått till att få ordning här hemma. Jag virkade julklapp till brorsonen och svägerskan. Det va lite tajt om tid att få dem klara. Det sista på brorsonens julklapp gjorde jag på juldagen innan firandet, så det va i sista minuten den blev klar. I höstas så stickade jag raggisar som syrran och hennes pojk fick i julklapp. Jag hoppas alla blev nöjda :) För ovanlighetens skull glömde jag fota grejerna ;) Jag är dålig på att komma ihåg att fota det jag gör. Oftas kommer jag på det när jag redan har gett bort sakerna.

När jag är klar med renoveringen så hoppas jag det finns lite mer tid att handaarbeta. Då det är min avkoppling att sitta och göra nått.


Inga kommentarer: