16 februari 2014

Sportlov

I veckan så har tjejerna haft sportlov. Skönt att slippa ställa klockan på morgonen. Det har varit full fart hela veckan.
I tisdags va vi och firade brorsonen och grillade korv ute hos dem. Hade köpt 2 filmer till honom och de va uppskattade, det va även med 2 st leksaksbilar som va med i filmerna. Kul att umgås lite :)

I torsdags så va det besök på vuxenhab. Tjejerna va duktiga och vänta i väntrummet. De hade med sig gameboy och nintendo ds som de spela på under tiden. Fick höra att jag hade fina tjejer :) Efter det åkte vi hem till syrran. Tjejerna och systersonen gick till Baltazar som hade sportlovs-aktiviteter. Jag och syrran började röja i hennes förråd. Lite lurigt att vara där nere då ljuset är på timer och man måste gå och trycka på lysknappen med jämna mellanrum för att det inte ska bli kolsvart. Vi sortera en del och slängde en del. Sen lasta vi bilen. Åkte och mötte svägerskan med barn och gick och åt lunch :) Roligt att träffa dem lite med. Vi åkte till Biltema och köpte lådor. Åkte även till Rusta och köpte 2 st hyllor och liten verktygslåda. Åkte tillbaka till syrran och fortsatte i källaren. Montera ihop hyllorna och sortera vidare. När klockan närma sig halv åtta så va vi klara. Då va barnen tillbaka och varit duktiga och laga lite mat till sig. Jag hämta bilen och syrran och barnen fick bära upp det som skulle slängas och sänkas. Bilen blev full. Jag och syrran åkte till återvinningen, slängde det som gick. Resten va jag iväg med på fredagen. Lämna syrran och hämta tjejerna och åkte hem.

Fredagen så åkte J-L och bada med några släktingar. Marie åkte iväg med deras kontaktperson och baka och myste med henne. Jag åkte till Hjo och slängde och lämna in det sista och handla lite. När Marie kom hem så hade hon en kompis med sig som skulle sova över. De hade roligt och det pratades och fnissades ganska sent precis som det ska va. Kul att se att de hade roligt.

På lördagen körde vi hem kompisen. Marie kollade igenom sina barbie-grejer och prismärkte det hon vill se om hon kan få sålt på loppis nästa söndag. Jag gick igenom min garderob och rensade ut en hel del kläder som jag tänkte lämna in när det är klädbytardag för vuxna nästa helg. Det blev 4 kassar med kläder, hoppas jag får sålt en del av det. J-L va duktig och laga mat under tiden. Sen så titta vi på film och myste ihop.


Inga kommentarer: