9 januari 2017

Stickad filt

Jag fick frågan om jag kunde sticka en lite större och tjockare filt. Jag gjorde en variant av fleesefilt.


Jag köpte flera fleesefiltar som jag klippte i remsor. Jag rullade ihop remsorna till bollar för att det skille va lite lättare att hantera.


Jag la upp maskor på kvastskaft som jag använde som stickor. Jag kortade av skaften så dem så de skulle bli lagom långa.


Jag stickade vanlig slätstickning, så den blev lagom stor. Jag gjorde en rosa och en naturvit.


Jag klippte till mindre remsor som fick bli fransar på filtarna.


Filtarna blev lite tyngre men varma och sköna :)










2 kommentarer:

Ariane sa...

Wow vad snygga!! Måste gått åt en hel del filtar hehe...du är ju super duktig :)

Hundtjejen sa...

Det gick åt några stycken, det blev en varm och skön filt :)