11 september 2013

Snart klar

Idag så hade jag bra hjälp igen av lillebror. Tur att jag har honom som kan hjälpa mig ibland :) Har under sommaren bytt panel på en gaveln på huset. Den gamla va dålig och började bli lite små-rutten. Så jag i början av sommaren så köpte jag ny panel som jag grundade och måla första gången innan jag börja riva ner den gamla och sätta upp den nya. Jag hyrde en ställning under en vecka för att få så mycket som möjligt gjort och slippa stå på stege. Jag blev nästan klar upptill innan jag va tvungen att lämna tillbaka ställning. Jag hade 7 plankor kvar. Jag gjorde så mycket jag kunde själv och sen kom lillebror idag och hjälpte mig. Så nu är det en bräda kvar och lite lockläkt kvar. Tråkigt att det inte räckte till det sista men det är bara att köpa lite till. Har hunnit målat panelen så långt jag når från marken andra gången. Så det blir till att stå lite på stege och måla. Känns lite så där då jag är ganska höjdrädd men det får gå. Kul att se vilken skillnad det blir. Ska visa före och efter kort sen när sista plankan och lockläkt är uppe och målat andra gången.

Inga kommentarer: