29 oktober 2012

Ved

Igår blev jag lite förvånad. Jag har kollat efter ved på blocket men inte hittat nån i närheten som har sålt till bra pris. Sen så har jag varken dragkrok på bilen eller släpkärra. Så det har varit lite omständigt så jag har dragit ut på att skaffa ved. Mamma kom med förslaget att jag kunde sätta ut en annons själv där jag sökte ved  i närheten. Så det gjorde jag och fick ett svar på lördags kväll. Maila lite fram och tillbaka om pris m.m. Jag fråga även om det gick att låna kärra men fick inget svar på lördagen. Igår när skulle gå ut och byta däck på bilen så stod Kolossen utanför och undra hur mycket ved jag behövde och vart och när de skulle lämna den. Jag såg nog ut som en fågelholk ;) Det visa sig att det va han som jag maila med (fast det visste inte jag) och han hade listat ut att det va jag genom namn och området vi bor i. Så ungefär en timme senare så leverera dem 3 kubik ved. Jätte smidigt och bra att få den levererad hem och till ett bra pris. 
Så tjejernas första dag på höstlovet så har vi staplat ved. Inte så kul men det är skönt att ha det gjort. Så nu ska jag bara fixa en presenning att täcka ved med.

Inga kommentarer: