18 november 2012

85-åring

Igår så va jag och tjejerna och firade min morfar som fyllde 85 år. Det va bara min moster som saknades annars så va alla med. Vi blev bjudna på resturang som hade en god buffé. Sen så åkte vi hem till mormor och morfar där vi fikade efter en liten stund. Mormor hade bakat en god tårta. Vi la ihop pengar så morfar fick lite av varje, saker som han gillar. Det va trevligt och roligt att träffas allihop.

Jag och tjejerna åkte med mamma. Vi åkte lite tidigare på dagen så vi hann åka en sväng in till Jönköping. Vi åkte till en stor handarbetes-butik. Där fyndade jag en del garn och små bjällror som man kan ha i skallra. Fick iden från svägerskan. Har letat lite på nätet men inte hittat några bra men det gjorde jag igår. Så lite längre fram ska jag testa att virka en liten skallra och se hur det blir, tänkte lägga i bjällran med stoppningen så det blir säkert för en bebis. Vi åkte även en sväng till A6/Ikea. Jag gillar att gå på Ikea men det va massor med folk och det tycker jag är lite jobbigt. Hittade det jag ville ha. 3 ljusstakar och lite ljus blev det :) Det har jag och tjejerna myst med ikväll.

Idag har tjejerna ha besök av en kompis. Dem passade på att baka. J va här en sväng. jag och J gick ut med vovvarna mens tjejerna och deras kompis baka. Så vi fick både milkshake och cupcakes när vi kom tillbaka med vovvarna. Det va jättegott, de hade varit duktiga. Kul att bli lite bortskämd hemma ibland.

Inga kommentarer: