14 november 2012

Knas-hund

I lördags när jag skulle dammsuga så fastnade det nått i röret precis ovanför munstycket. När jag försökte ta bort det så gick det sönder. Har haft det många år, det va ett sånt lägre munstycke. Konstatera att det är svårt att va utan dammsugare när man har två hundar, blir en massa hundhår och grus. Så i måndags så köpte jag ett nytt munstycke när jag va och handlade. Blev ett likadant som jag hade innan dem är bra gör det lättare att dammsuga under låga möbler. Fick till sist av den trasiga biten som satt fast på röret med hjälp av en hammare och mejsel. Dammsög lite snabbt i måndags.
Så jag tänkte passa på att dammsuga ordentligt och skura golven när tjejerna är i skolan. Tänkte det går lite snabbare då. Men jag hade fel. Tänkte inte på Molly, det tog nog dubbel så lång tid. Micke gillar inte dammsugaren. Micke går och lägger sig på deras plats och blänger lite sur på dammsugaren när jag ska ta deras plats. Molly går före dammsugaren och skäller på den eller så vill hon leka med den. Knas-hund :) Inte så lätt att dammsuga med henne och hon tycker det är ännu roligare när man ska skura. Då finns det ju massa trådar i änden på moppen att jaga och skulle matte behöva gnugga lite extra på nått ställe så är det ju utmärkt tillfälle att hoppa (väldigt likt en katt som fångar sitt byte) på moppen. Insåg att det är lättare att städa med tjejerna hemma, då kan dem roa Molly. Jaja nu är golven rena. Så jag ska sätta mig och virka en stund, det tycker jag att jag förtjänar nu :)

Inga kommentarer: