25 november 2012

Händelserik dag

Söndag igen. Känns som det nyss va söndag. Veckorna går fort. Marie hade med sig en kompis hem efter skolan i fredags. De lekte och hade skoj inne på hennes rum. Kompisen sov över så det va lite fnissande och  prat innan dem somna, precis som det ska va. Kul att se hur nöjd Marie var och så roligt som dem har ihop. Kompisen hämtades på lördag förmiddag. Jag och J-L bar ut den gamla tv:n till bilen, tog även med lite annat som skulle kastas på återvinningen. Passade på att handla lite när vi ändå va nere i stan. Jag och tjejerna hade lite lördagsmys och kollade på film.

Idag blev jag väckt av tjejerna, fick frukost på sängen. Så mysigt, kul när de kommer på sånt själva. Lika kul va det inte att jag hade ont i halsen och va svullen. Åt upp min frukost och gick ner och tog en kopp te med lite honung. Kändes lite bättre sen. Tjejerna va rediga och gick ner och hämta lådan med det gamla porslinet. Det diskades och sen bytte vi ut det vi har haft innan. Så nu har vi fler tallrikar och så igen.
Jag plantera om blommorna (lite fel årstid men nödvändigt), J-L va duktig och puts fönstren. Marie hjälpte mig att hämta och ställa tillbaka blommorna. Vi bytte gardinerna och satte upp julgardiner. Va även uppe på vinden och hämta adventsljusstakarna. Fick byta lite glödlampor innan de kunde ställas upp i fönstren, lite tidigt kanske men skönt att det är gjort.
När vi hade fixat lite mat så kollade vi på en film. Mycket fixande idag och det är skönt att ha det gjort. Tjejerna är duktiga och hjälper till. Ibland få jag tjata lite men oftast så tycker dem det är kul att hjälpa till.

Inga kommentarer: